sobota, 8 grudnia 2012

kawałek życia - portfolio część III

Sobotni, zimowy wieczór sprowokował do zeskanowania i pokazania kolejnej części mojego portfolio, które przez długi czas (do momentu powstania naszego bloga) leżało zapomniane w szafce.
Stworzona przeze mnie Fabryka Mody specjalizowała się w projektowaniu sukienek, których największym atutem były tkaniny. W latach 90-tych naprawdę nie łatwo było znaleźć odpowiedni kawałek szmatki :) z której mogłybyśmy coś wyczarować. Pamiętam jak  jeździłyśmy do podwarszawskich hurtowni i wracałyśmy z belką tkaniny stojąc w zatłoczonym autobusie. Wszystkie prezentowane tutaj sukienki samodzielnie kroiłyśmy i szyłyśmy amatorsko w naszej małej pracowni.
I tym razem proszę o wyrozumiałość, pamiętajcie, że zarówno ubrania jak i zdjęcia były wykonane kilkanaście lat temu.





58 komentarzy:

  1. A mnie się zdjęcia podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też się podobają, ale wiem, że teraz zrobiłabym to inaczej :)

      Usuń
    2. a co się stało z Fabryką Mody? Już nie istnieje?

      Usuń
    3. już dawno nie istnieje. Dużo mnie to kosztowało. Jak się zamknęłyśmy przez 3 dni nie wychodziłam z domu i z łóżka i tylko płakałam.
      Nie dałyśmy rady, z sukcesem medialnym - bo w tamtych czasach pojawiałyśmy się w gazetach, robiłyśmy pokazy - nie było sukcesu finansowego. Byłyśmy świeżo po szkole, bez przygotowania ekonomicznego i bez zaplecza ze strony kogolwiek :(

      Usuń
    4. kogokolwiek a nie kogolwiek :)

      Usuń
    5. wielka szkoda, że zamknęłyście:)
      A nie myślałyście by znów zacząć pracować na własną rękę? :)
      Ładna kolekcja, zdjęcia przy ten tych zdobionych meblach bardzo mi się podobają:)

      Usuń
    6. z moją ex wspólniczką straciłam kontakt.
      Straciłam też chyba zapał do takiej indywidualnej działalności.
      Chociaż ostatnio jak płaszcz, który tu pokazałam tak bardzo się podobał, przeleciało mi przez głowę, żeby coś podziałać. Ale do tego potrzebna duża determinacja :)

      Usuń
    7. ojojo z Twoim zacięciem do sztuki i wyczuciem piękna i oryginalności bardzo szkoda ze z tym skończyłaś - bardzo :( 4 zdjęcie sukienka w ogóle wszystkie piękne :)

      Usuń
    8. dzięki Rasz za miłe słowa!!!!

      Usuń
  2. Ależ Wy jesteście zdolne!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. istna perfekcja i idealne wyczucie smaku! LUBIĘ TO!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękno, styl i szyk! Bardzo mi się podoba!! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Z otoczką Twojej opowieści o belce materiału w autobusie robią jeszcze większe wrażenie!

    Czarną sukienkę (zdjęcie na podwórzu/dziedzińcu) chętnie poznałabym bliżej :) a modelkę z tego zdjęcia kojarzę, wydaje mi się, że pojawiała się w "Twoim Stylu" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. tych sukienek już dawno nie mam, większość się sprzedała dawno temu.
    A modelka faktycznie znana.
    Na pierwszych zdjęciach też znana postać, ale jeszcze z czasów kiedy nie była popularna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna (obiektywnie) jest 'przeplatana' forma tej sukienki u samej góry:

    - mocny wstęp, inicjujący w sposób zwyczajny, pozwalający twarzy kobiecej zachować spokój zdeponowany w zwyczajności >

    - nawiązanie (czarną barwą) poprzez lżejszy (bo ukryty) intymny akcent; lżejszy paradoksalnie, bo umieszczony w miejscu, choć ukrytym, przez to gorącym > ekscentryczność tego odcinka przeznaczona jest jednak wyłącznie patrzącemu, oddzielona (dzięki mocnemu wstępowi) od twarzy mogącej zachować pewny spokój (zdeponowany poprzez zwyczajność).

    - a całość spojona klasycznie (nie przyznająca się do ekstrawagancji)

    Słowem: Piece-of-Art
    (Dzieło-Sztuki-Percepcji)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia, ubrania z duszą! A historia o autobusie świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wtedy nie była taka świetna:) Zwłaszcza kiedy musiałyśmy się kilka razy przesiadać.

      Usuń
  9. Jest talent, jest wyczucie, są chęci..., tylko czas nie ten. A szkoda, widać w Was ogromny potencjał, wielkie zdolności... Pewnie przydałby się wtedy doświadczony menadżer, ale w Polsce wtedy wszystko dopiero się budziło... Czy już jest za późno...?..???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, zabrakło nam dobrego menadżera.
      A wykończyła nas duża sieć sklepów, która zaczęła zmawiać nasze ciuchy, ale nie płaciła :(
      Czy za późno? Pewnie w jakimś sensie tak.

      Usuń
  10. tę pierwszą kieckę chętnie bym ubrała

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, ze tak sie stalo...Ubrania cudne.
    Ale moze potrzebny byl Ci tamten ETAP, aby byc TU gdzie jestes TERAZ.
    Sciskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że nic nie dzieje się bez przyczyny, że wszystko jest po coś.
      Dlatego nie ma co się użalać nad sobą :)carpe diem!

      Usuń
  12. Ciesze sie, ze ten sobotni zimowy wieczor sprawil, ze zeskanowalas kolejne prace z Twojego portfolio. Sa przepiekne. Na pierwsza i trzecia sukienke nie moge sie napatrzec, a ta z czwartego zdjecia to wlasnie taka, jakiej bezskutecznie szukam...! Czuje cos, ze urodzilam sie za pozno :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwsza sukienka jest świetna! Szkoda, ze już nie dzialacie...

    OdpowiedzUsuń
  14. a więc wniosek nasuwa się sam: stworzyłyście ponadczasową kolekcje i od 20lat dobrze fotografujecie! zdania nie zmienię:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałabym robić takie rzeczy, ale moi rodzice bardziej popierali nauke niż kreatywne myślenie, więc teraz studiuje prawo... W zeszłym roku przywiozłam od babci maszynę , żeby nauczyć się szyć ale niestety nic z tego nie wyszło :)
    Jak patrzę na Twoje projekty to tak jak bym oglądała swoje marzenia... Szkoda, że w moim i Twoim przypadku życie tak je zweryfikowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie mogę narzekać. Po tamtym okresie cały czas pracuję w firmach odzieżowych i cały czas się rozwijam.

      Usuń
  16. Jestem pod wrażeniem:) Nie powiedziałabym, że to zdjęcia sprzed kilkunastu lat. Jest w nich nuta tego co lubię najbardziej- ponadczasowości :) Pozdrawiam i życzę sukcesów!:*

    OdpowiedzUsuń
  17. zdolne jesteście! świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię patrzeć na etapy Twojej pracy;) Moda zatacza koła w historii - nie ma co prosić o wyrozumiałość bo może już niedługo takie zdjęcia jak te będą największą inspiracją do nowych kolekcji. Nigdy nie wiadomo ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. piękne *_* podoba mi się bardzo !

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne sukienki...koronke uwielbiam..
    oj kiedy moj zapal przerodzi sie w umiejetnosci;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdjęcia są zachwycające.
    Podziwiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ooo po prostu niesamowite:D

    OdpowiedzUsuń
  23. chociaż zdjęcia już - jak piszesz - trochę mają, tak samo jak projekty, to nadal coś w nich jest! Jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwsza sukienka jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
  25. świetne projekty, albo ponad czasowe albo zdążyły zatoczyć koło modowe i znowu są na czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. pierwsza sukienka boska :)

    OdpowiedzUsuń
  27. gratuluję, to zadziwiające że sukces medialny nie wpłynął na finansowy, może zabrakło wam determinacji i kasy na inwestycję w czas...

    OdpowiedzUsuń
  28. kasy zabrakło na pewno. Dzięki rozgłosowi zainteresowała się nami duża sieć i to niestety przez nią wszystko runęło.
    Ale tak jak napisała Paulina Kasprzycki - bez tamtego czasu nie byłoby tego.
    Wszystko jest po coś, tak myślę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne kreacja, masz talent :). Bardzo ciekawy blog- obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pierwsze trzy zdjęcia podobają mi się najbardziej. Pierwsza sukienka jest świetna !
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  31. Długie sukienki są piękne i bardzo mi się podobają. Niestety nie są dla niskich kobiet, więc w moim przypadku odpada ;/

    OdpowiedzUsuń
  32. Podróż do przeszłości - pamiętam, jak jako dziecko podglądałam moją ciocię, która jest świetną krawcową- wtedy dopiero sie uczyła, ale ileż ona miała pomysłów!!! Do dziś jej to zostało, a ja kocham ten klimat wokół niej, te skrawki, ścinki, szmatki, poduszki, terkot maszyn, ehhhh.... Wasze projekty i zdjęcia są genialne :D

    OdpowiedzUsuń